Продавець ELBIN розвиває свій бізнес на Prom.ua 12 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
1867 відгуків

Дякуємо за замовлення в нашому інтернет-магазині ELBIN. Зараз у нас не робочий час. Ваше замовлення прийнято, а ми зв'яжемося з Вами для підтвердження замовлення у найближчий робочий час. Мирного неба. Бережіть себе.

Все про бензопилах!

Все про бензопилах!

Саме глпавное перед купівлею і вибором бензопили необхідно спочатку визначитися з тим, як ви плануєте її використовувати. Для звичайного користувача вибір зазвичай стоїть між побутовими та фермерськими (напівпрофесійними моделями). Хоча зараз часто деякі моделі бензопил 100% віднести до одного цих двох класів неможливо. А для тих, хто заробляє за допомогою бензопил – призначений професійний сегмент.

Основні критерії, за якими ділять бензопили за класами – це потужність, ресурс двигуна і час безперервної роботи. -Потужність в кВт або л. с. Безпосередньо впливає на продуктивність. Чим більша потужність, тим швидше ви впораєтеся зі своїм обсягом роботи. Але продуктивність залежить не тільки від потужності пили, але і від стану ланцюга і від товщини распиливаемого матеріалу. Не можна сказати, що побутова пила малої потужності не зможе розпиляти колоду діаметром 35-40 см. Але по часу це займе у 2-3 рази більше, ніж при роботі більш потужної фермерської пилкою, не кажучи вже про професійну. Але при цьому, якщо ви в основному пиляйте дошки або займаєтеся обрізанням гілок невеликого діаметра, то великої різниці в продуктивності ви не побачите.

Побічно потужність може служити критерієм класу бензопили. Але не визначальним фактором , і тільки для виробників серйозно займаються виробництвом бензопил .На даний момент на ринку з'явилася величезна кількість бензопил, як від відомих виробників садової техніки, які професійно не займаються виробництвом пив, так і від величезної кількості китайських виробників відомих і не дуже відомих або взагалі підробок під відомі марки. Для деяких моделей цих пив характерні великі заявлені потужності при низькою ціною, але при цьому вони, ні ресурсу, ні за якістю виготовлення, вони не стануть професійними або фермерськими.

Ресурс в мотогодинах.
Ресурс двигуна - час в мотогодинах за яке падіння компресії досягає значення, при якому необхідний капітальний ремонт.У будь-якому випадку ресурс двигуна точно ніхто ніде не вказує, так і заміряти його самим проблематично так, як комусь 30% падіння компресії вже буде достатньо для проведення капремонту, а хтось потягне і до 40-50% значення. Та й умови та навантаження в яких працює пила у всіх різні. Тому значення це досить умовне і більше потрібно для поняття порядку цифр.Для побутових пив це значення дорівнює приблизно до 500 мотогодин, професійні пилки повинні мати ресурс 1500-2000. Напівпрофесійні плавають десь посередині в районі 800-1000 мотогодин.

Час безперервної роботи в годинах.

Це час безперервної роботи пилки, по закінченню якого агрегат втрачає потужність, внаслідок перегріву і зменшення компресії.

Для побутових пив воно коливається в межах 40-60 хв. Після цього потрібно дати пилі охолонути приблизно такий же час. У фермерських моделей це значення зростає до 2-4 годин. Бензопили для професіоналів готові працювати по 6-8 годин без перерви.В основному побутові пили робляться малопотужними і як наслідок невеликі габарити і вага роблять такі пилки найбільш легкими і зручними у використанні. Призначення таких пив - робота від випадку до випадку – пиляти дошки, дрова, розпилювання бруса, обрізка саду і т. д. Побутові пили намагаються робити дешевше. Тому ресурс таких пив не перевищує 500 мотогодин, а у якогось китайського ширвжитку може не дотягнуться і до 100.Для побутових бензопил зазвичай капремонт не проводять, а викидають таку пилу на звалище так, як витрати на ремонт порівнянні з покупкою нового агрегату.Тому при частому використанні або якщо вам важлива продуктивність, то дивіться наступний клас бензопил – фермерські (напівпрофесійні).
Фермерські пили вже виготовляються більш серйозно. Потужність у таких моделей вище, ресурс приблизно в 2 рази повинен бути більше (близько 1000 годин) і час безперервної роботи вже зростає до 2-4 годин.Такі пили використовують у будівництві, заготівлі дров, знадобляться і просто звичайним користувачам, які хочуть річ краще, потужнішу й продуктивнішу.
Наступний клас - професійні пили.

Він має найбільший розкид по потужності і, як наслідок, по довжині шини.

Якщо для побутових і фермерських пив ці параметри коливаються до 3.0 л. с. і довжини шини до 40 см, то у професійних моделей ці параметри досягають 8 л. с. і 100 см довжини шини.

Ресурс професійних моделей – близько 1500-2000 мотогодин і час безперервної роботи – до 6-8 годин. Тобто навіть при однаковій потужності з фермерської пилкою – професійна бензопила призначена працювати довше без перерви і більший строк до капітального ремонту. Тому професійні моделі легкого класу використовують там же, де можна використовувати і фермерські моделі, але в більш тяжкому режимі. А великі потужні бензопили використовують у лісгоспах при валці лісу.

На що ще звернути увагу при виборі бензопили.

У даному розділі ми спробували написати на які параметри варто звернути увагу при виборі бензопили і чим вони відрізняються. Всі звичайно описати неможливо, але основні моменти ми спробували висвітлити.При виборі пилки ви швидше за все, зіткнетеся з тим, що не всі дані виробники надають в описі товару та/або інструкції. Ми по мірі можливостей будемо намагатися з плином часу надавати якнайповнішу інформацію про бензопилах на нашому сайті.

Масляний насос.
Ланцюг і шина в процесі роботи потребують постійної мастилі.Подача масла повинна бути безперервною, так як воно видавлюється з паза шини. Чим швидше обертається ланцюг, тим інтенсивніше вона повинна змазуватися. З іншого боку, коли двигун працює на холостому ходу і ланцюг нерухома, мастило не потрібна. Тому бензопили оснащують системою автоматичною системою змащення. На деяких пилах, зазвичай професійного або фермерського класу, швидкість подачі піддається регулюванню. Відповідно насоси бувають регульованими і немає.Також за виконанням роблять металевими і пластмасовими.Зрозуміло, що металеві насоси більш довговічні, але і більш дорогі.

Запуск двигуна.

Чим більше об'єм двигуна, тим важче подолати опір стисливого повітря, смикаючи трос стартера. Якщо врахувати, що на перших обертах паливо в циліндр не надходить, а спочатку засмоктується в карбюратор, потім – в картер, то до моменту, коли мотор міг завестися, сил різко крутнути двигун вже не вистачає.Тому багато сучасних пилки, включаючи навіть малопотужні, оснащують різними механізмами, що полегшують пуск.Праймер – насос попередньої підкачки палива в карбюратор, зменшує кількість «порожніх» обертів декомпресійний клапан – з'єднує циліндр з атмосферою, знижуючи тиск у ньому і дозволяючи без великих зусиль розкрутити двигун. Після старту клапан закривається під напором вихлопних газів
пружинний стартер – дає можливість витягати трос повільно, так як при цьому двигун не прокручується, а тільки зводиться особлива пружина. У певний момент вона пересилює компресії в циліндрі і різко провертає коленвал.

Шина і ланцюг.

Довжина шини впливає на глибину різу: чим вона довша, тим з більшим діаметром стовбура може впоратися бензопила.В основному виробники вже комплектують свої пилки відповідними шинами та ланцюгами. Але в принципі якщо є бажання, то можна самому окремо докупити шину і ланцюг іншої довжини. Але тут слід пам'ятати, що довжина шини повинна бути узгоджена з потужністю пилки.

Чим довше шина, тим більший опір вона надає обертальному моменту коленвала двигуна. Тому в технічних характеристиках бензопили обов'язково вказується рекомендована, тобто максимальна довжина шини (шини меншої довжини ставити можна, а от більшою — не бажано).Якщо ви встановите шину більшої довжини, ніж рекомендована, то ваша пила може не впорається при пилянні на всю довжину, чи буде проводиться додаткове навантаження на двигун, що призведе до зменшення його ресурсу.Ми б рекомендували в побутовому і фермерському класі не експериментувати з довжиною шини і працювати з тією, яка дається виробником в комплекті, тим більше, що для цих класів вона коливається від 35 до 45 див. А от у професійному сегменті можна при необхідності докупити шину і ланцюг іншої довжини. Є навіть моделі пив, які спочатку продаються без шини і ланцюга для того, щоб ви могли відразу окремо придбати їх тієї довжини, яка вам потрібна.Ланцюг повинна відповідати шині, яка у вас встановлена на пилці. Тому вибирати яку саме ставити вам не доведеться. Потрібно буде підбирати аналогічну за параметрами тієї, яка вже стоїть. Зазвичай ці параметри пишуться, або в інструкції, або вибиті прямо на шині.Крок ланцюга – відстань між заклепками ланцюга, поділена навпіл – вимірюється в дюймах. Буває: 0.325,3/8 (0.375) і 0.404. Чим більший крок, тим більше продуктивність. Але у побутових моделей зважаючи невеликої потужності не вистачає сил «продернуть» в дереві ланцюг з великим кроком. Тому на побутові та фермерські пилки малої потужності ставлять низькопрофільні ланцюга з кроком 0.325. На більш потужні фермерські та професійні - 3/8. І 0.404 на потужних професійних моделях з високим крутним моментом.Довжина ланцюга – повинна відповідати довжині шини.Кількість ланок. Взагалі при відомій довжині шини і крок ланцюга кількість ланок найчастіше однакове. Але краще уточнити цей момент так, як трапляються ланцюга, при однакових параметрах довжини і кроку, з різницею в кількості ланок для шин з різними хвостовиками (вузький або широкий).
Товщина хвостовика ланки ланцюга дорівнює ширині паза в шині мм. Буває 1.1 (для зовсім невеликих пив-сучкорізи), 1.3 (побутові та фермерські моделі), 1.5 і 1.6 (для фермерських та професійних бензопил).

Віброзахист

При тривалій роботі бензопилою кисті рук відчувають величезні навантаження із-за вібрації.При відсутності достатньої віброзахисту це загрожує порушенням кровообігу і іншими неприємними наслідками.Для цього рукоятки з'єднують з двигуном демпфуючими елементами – сталевими пружинами або гумовими прокладками. Зараз такі системи рідко зустрічаються. В основному всі в даний час використовують антивібраційну систему за принципом двох розділених мас – блок двигуна відділений від блоку рукояток. При цьому рукоятки об'єднані в один блок з паливним баком. В результаті «подрессоренная» маса більше і, отже, менш сприйнятлива до коливань. При виборі по цьому параметру краще порівнювати параметри вібрації (м/сек2) на передній/задній рукоятці між різними пилами. Але такі значення дають тільки серйозні виробники бензопил.Захист від зворотного удару – гальмо ланцюга.На даний момент практично всі випущені пили оснащені контактним гальмом – він спрацьовує, коли рука впирається в щиток. Також додатково ставлять інерційний (автоматичний) гальма – він спрацьовує при різкому підскоку пилки вгору без контакту руки з щитком.

Карбюратор.

Виробники пив, або розробляють власні конструкції, або використовують замість цього моделі сторонніх фірм (найвідоміші - японські Walbro, китайські Zama). Від того, як карбюратор готує паливоповітряну суміш, залежить стабільність роботи двигуна і його працездатність взагалі.Правильно відрегульований і прогрітий двигун зобов'язаний завестися з одного ривка стартера.Для регулювання якості паливної суміші на карбюраторі є регулювальний гвинт «L» і «Н», але не підготовленому користувачеві не рекомендується самостійно намагатися налаштувати карбюратор. Також є гвинт холостого ходу «Т» - він регулює оберти двигуна на холостому ходу.При правильному регулюванні - на холостому ходу пила стійко працює і не глохне, ланцюг при цьому не прокручується.При негативній температурі бензин погано випаровується, тому на багатьох моделях передбачена можливість змінювати місце забору повітря: або з атмосфери (літній варіант), або від ребер охолодження циліндра або випускної труби, де він підігрівається теплом працюючого мотора (зимовий варіант). Але в теплу пору треба обов'язково переходити на «літній» режим, при «перегріванні» щільність паливної суміші буде низькою, і як наслідок - втрачається потужність.

Повітряний фільтр.

Надходить у двигун повітря не повинен містити пилу, це загрожує прискореним зносом поршневої групи.На бензопили повітряний фільтр працює в особливо важких умовах – тирса так і норовлять потрапити в повітрозабірник. Засмітився фільтр пропускає набагато менше повітря, що призводить до падіння оборотів і зниження потужності, а також збагаченої суміші і, отже, до підвищеного витраті палива і перегріву двигуна. Фільтр потребує регулярного чищення. Тому більш зручно, якщо у вас модель бензопили у якій здійснено легкий доступ до повітряного фільтра (наприклад на засувках, без необхідності розбирати корпус фільтра викруткою або свічковим ключем).Щоб фільтр рідше засорялся, застосовують різні механізми попереднього очищення повітря – небудь сітка (додатковий грубий фільтр), або направляють повітрозабірні канали таким чином, що потік йде спочатку вниз, потім розвертається угору, а тирса залишаються внизу на дні «ями». Але найкращий ефект дає відцентрова система очищення, коли швидко обертається крильчатка (лопаті маховика стартера) закручує потік повітря, відкидаючи великий сміття в бік від входу.Також деякі виробники оснащують свої пилки компенсаторами - регулюючий орган в карбюраторі, який змінює подачу палива і забезпечує майже сталу потужність двигуна незважаючи на забруднення повітряного фільтра.

Кількість поршневих кілець.

Даний параметр не всі виробники вказують пив. Для збільшення компресії та зменшення втрат потужності на поршні двигуна встановлюють два компресійних кільця. Але є свої переваги і у моделей пив з одним поршневим кільцем – знижуються втрати на тертя і, як наслідок, це забезпечує більшу прийомистість двигуна і більш легкий запуск.

В основному 1 кільце ставлять на побутові пили, яким важливий хороший пуск і прийомистість при їх невисокої потужності.

2 кільця ставлять вже на фермерських моделях для збільшення часу безперервної роботи. Покриття і матеріал ЦПГ (циліндропоршневої групи). Поршні і циліндри роблять з алюмінію. Стінки циліндра для зменшення зносу і збільшення ресурсу в основному покривають хромом або никосилом (никельсиликон). Ну і природно в пилах економ класу додаткового покриття немає ніякого. Що краще хромове або никосиловое покриття – однозначної відповіді немає. Хром більш міцний і зносостійкий, а никосил має більш пористу структуру (краще утримання олії) – швидше виходить на максимальну потужність і менше боїться перегріву.

 

Зчеплення.

Бензопили обладнані автоматичним відцентровим зчепленням; на холостому ходу при малих обертах двигуна ланцюг не рухається. З їх збільшенням зчеплення під дією відцентрової сили включається, а при скиданні газу відключається. При підвищенні опору матеріалу або заклинюванні ланцюга воно, прослизаючи, не дає стихнути мотору і запобігає поломку механізмів з-за підвищеного навантаження.В основному роблять двох або трьох секційні варіанти.

Колінвал.

Буває штампований або кований.Кований - набагато міцніше і зараз ставиться нормальними виробниками на переважну кількість моделей. Штампований зустрічається на побутових бензопилах початкового рівня.Невеликі поради при купівлі та експлуатації.
На всіх сучасних бензопилах встановлюється двотактний карбюраторний двигун і два баки (один - для заливки паливної суміші, інший - для заливання масла для змащування ланцюга). Обсяг паливного бака бензопили становить від 0,3 до 1 літра, а обсяг масляного, як правило, менше в 1,5-2 рази. Таке співвідношення обсягів зроблено для того щоб масло для змащування ланцюга і паливна суміш закінчувалися приблизно одночасно. Приблизно через 30-45 хвилин роботи (при повному навантаженні бака бензопили). У двотактного двигуна на відміну від чотиритактного для змащування тертьових деталей (поршень, вал і т. д.) можна застосувати систему масляних насосів і масло доводиться додавати безпосередньо в бензин. Тому працювати на чистому бензині або з порушенням необхідних пропорцій бензино-мастильній суміші не можна.Якщо ви працюєте на чистому бензині або масла в бензин додано менше рекомендованого, відбувається перенесення металу з поршня на стінку циліндра і заклинювання двигуна. Надлишок же масла в бензині призведе до неповного його згоряння та утворення сажі, так що спочатку вам доведеться замінити свічку запалювання, а згодом призводить і до закоксовування поршневого кільця і інтенсивного утворення нагару на поршні.Для приготування суміші бажано використовувати спеціальні масла для двотактних двигунів для садової техніки. Не допускається використовувати мотоциклетні масла і масло для човнових моторів.Вони розроблені в основному для двигунів з водяним охолодженням, плюс обороти на бензопилах як правило вище, так і пропорції суміші можуть бути іншими. Всі ці відмінності можуть призвести до того, що двигун може і не заклинить, але ресурс його ви можете грунтовно зменшити. Тому ми б рекомендували використовувати фірмові масла або аналоги, але від виробників садової техніки.З маслом для змащення ланцюга простіше: у бензопилах можна використовувати звичайні автомобільні моторні масла. Тут правда є один невеликий нюанс – не всі виробники схвалюють подібні «вольності». Тому не зайвим буде заздалегідь дізнатися, чи не впливає застосування не рекомендованих ПММ на гарантію.Ну і природно ніде не МОЖНА використовувати відпрацьоване масло!Також на пилах потрібне періодичне змащення кінцевий зірочки шини спеціальної літієвої мастилом через маслянку. Для цього на шині є спеціальне технологічне отвір у кінцевій частині. Особливо це важливо при роботі носком шини при вибірки паза, так як навантаження на кінцевий підшипник збільшується при цьому в 3-4 рази
Після покупки бензопили перший бак – приблизно 40-50 хвилин слід відпрацювати не на повному навантаженні - можна пиляти дошки або невеликі колоди, але при цьому не навантажувати пилку по повній програмі. Забороняється обкатувати бензопили на холостих обертах, тому що це може привести до перегріву ЦПГ. Перед початком роботи на новій ланцюга (або шини) необхідно її обкатати 1 хвилину. Робиться це все для того, щоб "зірочка", шина і ланцюг добре розігрілися, і масло потрапило на всі змащуємо частини пильної гарнітури.Після відпрацювання бака завжди перевіряйте натяг ланцюга. Нові ланцюги практично завжди слід підтягувати після першої години роботи. Натяг ланцюга повинно дозволяти вільно «від руки» прокрутити ланцюг по шині. І в теж час вона не повинна провисати. Потягніть за середину кола у верхній частині шини – ланцюг повинна виходити з паза на висоту ланки (приблизно на 5 мм). Перевірку натягу слід проводити тільки на остиглої ланцюга. -Не намагайтеся працювати без масла для змащування ланцюга або з затупившейся ланцюгом. Приблизно в 90 % випадків причиною виходу пили з ладу є поганий догляд за ланцюгом. Коли ланцюг заточена, розпил відбувається досить легко без прикладання особливих зусиль, коли затуплена - доводиться збільшувати натиск. У самому запущеному випадку ланцюг вже не пиляє, а «перетирає» деревину. Таке збільшення навантаження призводить до істотного зниження моторесурсу інструменту. Для контролю можна стежити за тирси – якщо вони досить великі і квадратної форми з ланцюгом все в порядку. Якщо пішла вже дрібна потерть - ланцюг вже пора міняти.
Для змішування масла і бензину в правильній пропорції можна купити спеціальну каністру з вже нанесеними на неї ризиками, чого і скільки наливати. Або просто купити шприц в аптеці. Не намагайтеся робити суміш «на око». В даний час велика частина імпортних масел для садової техніки мішається в пропорції 1:50 (20 гр масла на літр) або 1:100 (10 гр масла на літр). Для приготування суміші використовуйте 92 бензин. 95 також не бажаний. В Росії 95 бензин – це 92-й з добавками. І можна так попасти, що ці добавки негативно вплинуть на якість суміші при додаванні олії. Готова паливна суміш повинна зберігатися не більше 1,5 місяців, так як суміш окислюється і розшаровується. Використання старої паливної суміші може призвести до виходу з ладу двигуна.
Також якщо не плануєте довго використовувати інструмент, то злийте паливо з бака, заведіть і дайте виробити залишки з карбюратора. При довгому зберіганні бензопили з паливом відбувається окислення елементів карбюратора. При цьому змінюються еластичні властивості гумової діафрагми системи регулювання подачі палива і мембрани бензонасоса. Також можлива поява смолистих відкладень на елементах карбюратора.Бажано завжди мати 1-2 комплекту запасних ланцюгів. Ланцюг можна затупити моментально, потрапивши в процесі пиляння на цвях або пару раз по кам'янистій землі. Для тих, хто збирається пиляти багато і далеко від населених пунктів, то є сенс придбати заточний набір, щоб мати можливість підточити ланцюг самому на місці.

Пили-сучкорізи або «одноручні» пилки.

Це спеціальні пилки для догляду за кронами дерев. Розраховані вони на професійне застосування працівниками садово-паркових господарств і озеленювачів і по технологічному рівню відповідають професійним.

Відмінною рисою є розташування рукоятки під праву руку згори, точно над центром ваги.Завдяки такій конструкції можна працювати, тримаючи пилку однією рукою. Ну і відповідно, тому вони робляться максимально легкими і компактними.Довжина шини в них не перевищує 10-12“. Вага коливається в районі 10 кг. Завдяки таким технічним характеристикам, ці пилки цікаві не тільки професіоналам-озеленювачам, але і мисливцям, рибалкам, туристам, для яких мала вага і скромні габарити – основні критерії вибору.

 

 

 

Інші новини

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner